Hello Duna-Gerecse

Tündéri vendégház Kecskéden - Miházikónk

2018. július 31. 15:14 - dobrovszky.dora

img_8680_1.jpgInstagramon akadtam rá erre a különleges nyaralóházra és ahogy nézegettem a fotókat, egyből eldöntöttem, hogy nekem ezt élőben is látnom kell, ezért múlt hét pénteken fel is kerekedtem, hogy felfedezzem a Miházikónk elnevezésű szálláshelyet Kecskéden.

A Duna-Gerecse térségben a vendégház típusú szálláshelyek kínálata most egy különleges házzal bővült és szerintem egy igazi kedvenc lesz azok körében, akik kimondottan ilyen apartmanházakban szeretnek megszállni. A Kecskéden található Miházikónk megálmodója és megvalósítója, egy fiatal kecskédi házaspár, Schmidtné Bárány Brigi és Schmidt Ákos, akik hihetetlen lelkesedéssel mutatták be nekem a ház minden szegletét.

Engem már kívülről is elvarázsolt a házikó, nagyon hangulatos és egyszerűen összetéveszthetetlen, az utcában egyből kiszúrja az ember a többi ház közül.

img_8625.jpg

img_8638.jpgMég a postaládát is saját logóval látták el a házigazdák :)

img_8615.jpgAhogy beérünk a kertbe, látszik, hogy igazán családbarát vendégházról van szó, hiszen többféle kerti játékkal kedveskednek a gyerekeknek.

img_8629.jpg

img_8631.jpg

img_8632.jpgNekem a terasz is nagyon tetszett, órákat el tudnék itt üldögélni :)

img_8652.jpg

img_8648.jpgBár reggelit nem kínálnak a szálláshoz, mivel önellátó apartmanházról van szó, de azért mindig kedveskednek a vendégeknek valami aprósággal, például sajt és sonka tállal vagy apró sütikkel. Ami viszont állandó, az a welcome drink, hiszen minőségi pálinkát kínálnak minden ide érkező vendég számára, nem is akármilyet, Méri János, környei pálinkafőző mester díjnyertes szőlőpálinkája várt engem is az asztalon :)

img_8644.jpgAhogy a teraszajtón belépünk a házba, gyakorlatilag egy amerikai konyhás nappalit láthatunk, hiszen rögtön balra található a konyha és az étkező, jobbra pedig a nappali. A konyha, mint láthatjátok is, teljes mértékben felszerelt, tényleg minden rendelkezésre áll egy finom reggeli, ebéd vagy vacsora elkészítéséhez.

img_8673.jpgNekem egyébként ez a gyönyörű nappali nyerte el a legjobban a tetszésemet a házban, főleg ez a mintás kanapé, szerintem nagyon feldobja a szobát :)

img_8680_1.jpgItt az alsó szinten még található 1 hálószoba és 1 fürdőszoba is külön mellékhelyiséggel.

img_8655_1.jpg

img_8667_1.jpgA nappaliból lépcső vezet fel az emeleti részbe, ahol 1 hangulatos olvasó sarkot, 2 hálószobát, illetve 1 fürdőszobát alakítottak ki.

img_8705.jpg

img_8697.jpg

img_8701.jpg

img_8710.jpg

img_8711_1.jpgBrigi és Ákos igazán büszkék lehetnek erre a házra, mert szerintem egy nagyon otthonos és nem utolsó sorban igényes vendégházat sikerült kialakítaniuk. A bútoroktól elkezdve, az ágyneműhuzatokon át, a függönyökig mindent tudatosan választottak ki, az anyagok, a minták és a színek is passzolnak egymáshoz. Nálam ez a fokú igényesség és stílusosság mindig plusz pont, mert azt látom, hogy valóban odafigyelnek a vendégre és ők is azt szeretnék, hogy itt tényleg jól érezze magát az ember.

A tisztaságot ugyancsak pozitívumként tudom felhozni, hiszen a vendégek tiszta és rendezett környezetbe érkeznek meg pihenni, kikapcsolódni. Ezt csak azért emelem ki, mert sajnos nem minden szállásadó figyel oda kellőképpen a tisztaságra és a rendre, pedig szerintem ennek alapnak kellene lennie.

Jogosan merül fel bennetek a kérdés, hogy oké, hogy itt van ez a klassz vendégház, de miért pont Kecskédre jöjjön az ember kikapcsolódni? Mi szól a Miházikónk mellett, mint szálláshely alternatíva?

Kecskéd elhelyezkedése a Duna-Gerecse térségen belül szerintem nagyon ideális, mégpedig azért, mert autóval és vonattal is, könnyen és gyorsan megközelíthetőek azok a városok, települések, ahol felfedezhetjük a régió legfontosabb látnivalóit.

Autóval például Majk 15 perc, Oroszlány 10 perc, Tatabánya és Vértesszőlős 20 perc, Tata 30 perc, de még a Neszmélyi borvidék is kb. 40 perc kocsikázással elérhető. Ha inkább vonatozni szeretnétek, Miházikónk-tól Kecskéd Alsó vonatállomás kb. 10 perc sétára van, innen pedig 14 perc alatt van bent a vonat Tatabányán, ahonnan ugyancsak tovább lehet menni vonattal Vértesszőlősre és Tatára is.

Mivel a Miházikónk díjmentesen biztosít kerékpárokat, én biztosan felkerekednék és elvonatoznék Tatabányáig, ahonnan az Által-ér völgyi kerékpárúton elbringáznék Tatára és vissza. Ez a térség legjobban kiépített bringaútvonala, kerékpár kedvelőknek kihagyhatatlan! :) Írtam is róla korábban, ITT el tudjátok olvasni. De ha bevállalósabbak vagytok, akkor tovább is merészkedhettek, hiszen Tatáról egészen Dunaalmásig ki van már építve a kerékpárút. Dunaalmáson pedig gyönyörű forrásokat csodálhattok meg, erről a túráról ITT írtam korábban.

Persze a fentieken kívül rengeteg más programlehetőség van még a környékben, a teljesség igénye nélkül néhányat megemlítenék, melyek szerintem érdekesek lehetnek számotokra:

- MAJKON érdemes megcsodálni a Kamalduli Remeteséget, melyet nemrég gyönyörűen felújítottak
- OROSZLÁNYBAN most nyitott meg egy vadiúj szabaduló szoba a Bányászati Múzeum területén, Szabotázs a bányaüzemben elnevezéssel. A Tatai Turisztikai Egyesület hozta létre, akik a  tatai Várbörtön Legendája szabadulószobát is, amit már volt szerencsém kipróbálni, ITT tudjátok elolvasni a bejegyzést róla. Én nagyon ajánlom, szuper izgalmas program!!:)
- TATABÁNYÁN a Gerecse Kapuja Turisztikai Látogatóközpontot ajánlom figyelmetekbe, mely a Kőhegyen, a Turul szobor szomszédságában található, érdemes ellátogatni, mert szuper interaktív kiállítás és minőségi étterem vár Rátok :) Tatabányán ajánlom még a helyi múzeum állandó kiállítását  is, ami szerintem nagyon érdekes, ITT írtam róla korábban. Továbbá a helyi bowling klubot, mely úgyszintén egy remek kikapcsolódás lehet.
- TATÁN, a "Vizek Városában" egymást érik a szebbnél szebb látnivalók, itt a blogon többek között a Fényes Tanösvényről, a Réti-tó tanösvényről, az Angol Parkról, a Herendi Kiállításról és a Cellarius Kincsesházról is olvashattok.
- Ha szép kirándulóhelyet kerestek, ajánlom MALOM-VÖLGYET, mely Tardosnál található és egy szuper tanösvény mutatja be a helyi növény és állatvilágot. Plusz itt kapható a térség legfinomabb hekkje is a Malomvölgyi Büfében :) ITT írtam erről a kirándulóhelyről részletesen.
- Ha borkedvelők vagytok, akkor mindenképpen érdemes felfedezni a Duna-Gerecse térség borvidékét, a NESZMÉLYI BORVIDÉKET és megkóstolni a finom borokat. Jópár pincészetet meg lehet látogatni, ITT el tudjátok olvasni, hogy pontosan milyen borászatokról van szó. Mivel a Baji Szőlőhegy is a Neszmélyi borvidék része, itt lehet tenni egy kis kitérőt, hiszen a pincészetek meglátogatásán kívül felfedezhettek egy különleges gyógynövénykertet is.
- Ha pedig igazi gasztro fanok vagytok és imádjátok a gourmet helyeket, akkor ajánlom Nektek Tatán a Platán Éttermet, valamint az Ébresztőt, Neszmélyen pedig a Hilltop Borhotel Éttermét. Mindegyiket kipróbáltam és jó szívvel ajánlom, ha igazán finomat szeretnétek enni :)
- SZUVENÍRT is érdemes hazavinni a térségből, ebben a bejegyzésben összegyűjtöttem milyen kézzel fogható emlékeket tudtok beszerezni.

Mindent összevetve szerintem a Miházikónk egy szuperjó alternatíva azok számára, akik családdal vagy kisebb baráti társasággal jönnek felfedezni a térséget és az ilyen hangulatos vendégházakat részesítik előnyben a szállásfoglalásnál. A ház ára egyébként 6 főig 29.000 Ft/éj, minden további vendég 5.000 Ft/éj áron szállhat meg.

Foglalni közvetlenül Náluk tudtok az alábbi elérhetőségeken:
- e-mail: schmidtnebrigi@t-online.hu
- telefon: +36205895404

A honlapjukat IDE kattintva nézhetitek meg, továbbá fent vannak facebook-on és instagramon is! Én ezúton is gratulálok Briginek és Ákosnak, szerintem egy igazán különleges vendégházat sikerült létrehozniuk és még egyszer köszönöm a lehetőséget, hogy személyesen is megtekinthettem a házat, egy élmény volt :))

Kövessétek a Hello Duna-Gerecsét facebook-on, hogy ne maradjatok le a legfrissebb blog bejegyzésekről, a legújabb fotókról és videókról, továbbá a naprakész esemény ajánlókról!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hellodunagerecse.blog.hu/api/trackback/id/tr9114150321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása