Hello Duna-Gerecse

Csúcsgasztronómia Tatán - Kipróbáltam a Platán Étterem ebéd menüjét

2018. május 07. 18:16 - dobrovszky.dora

p9.jpgAmikor megtudtam, hogy a Tanti Étteremmel Michelin csillagot szerző Pesti István Tatán, a Platán Restaurant & Café-ban folytatja karrierjét, elhatároztam, hogy egyszer biztosan elmegyek és megkóstolom a séf különleges fogásait. Most pedig végre meg is valósult ez a vágyam, hiszen múlt héten kipróbáltam az étterem heti ebéd menüjét, sőt még a Platán Várárok Vendégházba is bepillantást nyerhettem.

Mielőtt még rátérnék a részletes gasztro élményre, mindenképpen szeretném felhívni a figyelmeteket egy fontos dologra a Platán Étteremmel kapcsolatban. Nem tudom mennyire értesültetek róla, de még márciusban a WeLoveBudapest cikke foglalkozott azzal, hogy lesz-e új magyar Michelin-csillagos étterem. A cikkben pedig azt is leírták, hogy a Világevő blog 27 szakértőt kérdezett meg, a hazai csúcsgasztronómia legnevesebb képviselőit (többek közt a Michelin-csillagos éttermekét is), hogy felmérje, mire számít a szakma, lesz-e új csillag és olyan vidéki étterem, amely majd ilyen ajánlással élhet.

És ami nagy örömhír volt számomra, hogy a megkérdezettek többsége egyértelműen a Platánra szavazott, mert szerintük a Pesti Istvánhoz köthető étterem érdemelné meg leginkább a Michelin-csillagot vidéken. Bár időközben már kiderültek az eredmények és a Platán végül nem lett Michelin-csillagos étterem, de szerintem nagyon jó úton halad afelé, hogy az legyen és már önmagában az a tény, hogy a hazai gasztronómiai kulcsszereplői is esélyesnek tartják, hatalmas elismerés!

Ezt így az elején csak azért akartam leírni, hogy Ti is lássátok, bizony a Duna-Gerecse térségnek is van olyan kiváló étterme, mint például Debrecennek az IKON Restaurant & Lounge, a balatoni régiónak a Kistücsök Étterem, illetve a Márga Bisztró, a Zempléni térségnek az Anyukám mondta Étterem, Egernek a Macok Bisztró vagy a tokaji régiónak a Gusteau Kulináris Élményműhely. Szóval legyünk mi is nagyon büszkék a Pesti István vezette Platán Étteremre! :)

Ahogy írtam a bevezetőben, én a szezonális ebéd menüt kóstoltam meg, ami egyébként mindig 2 választható előételből, 1 levesből, 4 választható főételből és 1 desszertből áll. 2 fogás 4.200 Ft-ba kerül, ha pedig inkább 3 fogást ennél, az 4.900 Ft, én is ez utóbbit választottam.

Vidéki viszonylatban szerintem nem olcsó az ebéd menüjük, főleg ha összehasonlítom mondjuk a debreceni IKON Étterem ebéd menüjével, ahol 3 fogás 2.690 Ft-ba kerül, vagy az egri Macok Bisztró, ahol 1.800 Ft-ot kérnek a 3 fogásos ebéd menüért, sőt például a budapesti KIOSK Étteremnél is drágább a Platán ebéd menüje, mert a KIOSK-ban is csak 1.950 Ft-ot kérnek 3 fogásért. Persze a Michelin-csillagos éttermek ebéd menü árait azért nem éri el, mert az Onyx-ban például 18.900 Ft-ba, a Costes Downtown-ban pedig 7.900 Ft-ba kerül a 3 fogásos ebéd menü. Egyszóval kicsit meglepő volt számomra, hogy ilyen magasra lőtték az ebéd menüt, de nyilván megvolt rá az okuk, csak azért írtam le egy rövid összehasonlítást Nektek, hogy Ti is lássátok, milyen áron mozog a Platán menü más éttermekhez képest.

Ennyit az árakról röviden, ami az elhelyezkedést illeti, talán nem túlzok ha azt mondom, Tata leggyönyörűbb pontján helyezkedik el az étterem, hiszen páratlan természeti környezetben, a Tatai Vár és az Esterházy Kastély között, az Öreg-tó partján található, a névadó 232 éves platánfa árnyékában.

Ahogy belépünk az étterembe, mindjárt kellemes jazz zenére lehetünk figyelmesek, igazán igényes dalok mennek, látszik, hogy még erre is külön odafigyelnek, nálam jó pont az biztos :)) A belső tér is kellemes hatást kelt, nem túl harsány színű bútorokkal, amik egyébként kényelmesek is voltak, mind a székek mind a kanapék.

p1_1.jpg

p2_1.jpg

p3.jpgA pincér is nagyon kedves és figyelmes volt, illetve ami külön plusz pont, bármelyik fogásról is kérdeztük, részletesen el tudta mondani hogy készül. Én legalábbis nagyra értékelem azokat a pincéreket, akik nem csak a felszolgálásban, de a konyhában is otthon vannak :)

Előételként én a levest választottam, ami karalábé velouté volt, kíváncsi voltam mivel dobják fel ezt a fajta krémlevest. (A velouté a besamelhez hasonló, világos, vajas rántás, alaplével felöntve. Ebből csodálatosan könnyű, selymes, fényes és intenzív ízű krémlevesek készülhetnek)

p4_1.jpgMár az előétel is isteni volt, mivel én egyébként is krémleves fan vagyok, nekem már jól indult az ebéd :) Ha jól ízleltem, a tetején lévő kör alakú díszítőelemek almák voltak, alatta nagyon finom omlós panírozott húsgolyó (szerintem csirkéből), de ezeken kívül volt még a levesben pirított szotyi és karalábékockák is. Nekem tökéletes volt az ízek harmóniája, simán meg tudtam volna enni még egy tányérral a levesből :)

Mivel édesanyámmal látogattam el az étterembe, az ő előételét is lefotóztam Nektek, ami harcsából, burgonyából és spárgából állt. Nagyon guszta volt ez is:

p5.jpgFőételnek lazacot választottam spárgával és kecskesajttal töltött tortellinivel, mert imádom a halat és még nem ettem úgy lazacot, hogy tortellinivel tálalták volna, szóval kíváncsi voltam, hogy fog ez így összepasszolni.

p6.jpgNem gondoltam volna, hogy a lazac és a kecskesajtos tortellini ennyire jól kiegészítik egymást, a spárga illetve a zsenge zöldborsó is illett hozzájuk, valamint az ételhez tálalt mártás is finom volt. A hal az én megítélésem szerint tökéletesen volt sütve, a bőre finom ropogós lett, a húsa pedig könnyű és omlós. A zöldségek alatt elrejtett tortellinik tésztája is nagyon el lett találva,  utoljára talán Olaszországban ettem ennyire finom tortellinit, és a kecskesajt meg nagyon jó ötlet volt bele tölteléknek, tényleg nagyon ízlett!

Azért édesanyám főételébe is belekóstoltam, ami Beregi csirke volt kukoricás tarhonya rizottóval:

p7.jpgEddig csak rizsből készült rizottót ettem, de miért ne lehetne készíteni tarhonyából is és milyen jó ötlet! Finom krémes volt a rizottó, szerintem amilyennek lennie kell, a kukorica is passzolt a tarhonyához. Látjátok a fotón, hogy a csirke tulajdonképpen csirketekercs volt, amiből végül ilyen kör alakú szeletek kerültek a tányérba. A hús is jól készült, nagyon ízletes volt. Ennél a fogásnál az egyetlen dolog ami nem tetszett, az a tetején lévő grillezett saláta volt, nekem túl oda volt pirítva, nagyon éreztem rajta a füstös ízt és emiatt nekem az ízek harmóniája nem volt tökéletes, mert ez kicsit rontott az ízélményen.

Számomra a desszert hangzott a legérdekesebbnek, ami málna-paradicsom-cékla kompozíció volt. Még sosem kóstoltam ezeket így egy tányéron és elképzelni sem tudtam, hogy fog ez a három fajta íz összepasszolni.

p8.jpgMost már tudom, hogy a málna, a paradicsom és a cékla nem csak színben, de ízben is nagyon összeillik! Ezeken kívül pedig még pisztáciát és diót véltem felfedezni a tányéron, amik szintén nagyon passzoltak a málna-paradicsom-cékla trióhoz.

A cékla két formában is rajta volt a tányéron, egyrészt vékony szeletekben, másrészt pedig fagyiban. A málnát is kétféleképpen tálalták, mint hagyományos gyümölcs és mint könnyű málnakrém, ami alatt nagyon finom kakaós piskótára hasonlító réteg volt, azért írom, hogy hasonlító, mert biztos nem vagyok benne, de mintha valami olyasmi lett volna :) Na és itt jön a paradicsom, amit elsőre nem lehet felfedezni a tányéron, csak ha már az ember minden elemét végigkóstolta, akkor jött rá, hogy a paradicsom egy különleges textúrában szerepel ebben a desszertben. Mégpedig ha jól ízleltem, akkor zselé formájában, amit kis pöttyökben tálalt fel a séf. Nem minden nap kóstolhat az ember ilyen paradicsom zselét az biztos, merész elgondolás, de nekem bejött és tényleg illett a málnához és a céklához is!

Talán amit kihagytam volna a desszertből, az a cékla fagyi volt. Nem ízlett annyira és számomra nem tett hozzá sokat az ételhez, mert így is elég sokminden volt a tányéron, teljesen jól megállta volna a helyét fagyi nélkül is. Persze ez teljesen szubjektív, lehet hogy más meg a fagyira mondta volna, hogy kihagyhatatlan eleme a desszertnek, nem vagyunk egyformák.

Mindent összevetve, fantasztikus fogásokat kóstoltam, de ha ki kellene emelni egyet közülük, nekem a karalábé velouté volt az abszolút favorit, az istenifnom volt, mondtam már, hogy leves fan vagyok...?:))

Abban az esetben, hogyha nem szimpatikus az ebéd menüben kínált desszert, lehet választani az étterem saját sütemény pultjából is, ahol nagyon guszta cukrászsütemények vannak. Például macaron, Eszterházy szelet, csokoládé torta, rebarbarás epres pohárkrém, citromtorta vagy krémes, persze ezek sem a hagyományos formában, hanem kicsit újragondolva. Nem olcsók szerintem, dehát prémium minőségű étteremről beszélünk, ahol a süteménypultban lévő finomságok is prémium minőségűek, 810 Ft/szelet ártól egészen 990 Ft/szelet árig mozognak az árak. Mi egyébként az Eszterházy szeletet kóstoltuk, valóban nagyon finom, úgyhogy aki innen választ süteményt, valószínűleg nem fog csalódni.

p10.jpg

p11.jpgAhogy a bejegyzés elején is említettem, lehetőségem volt bemenni az étterem saját vendégházába is, a Platán Várárok Vendégházba, ami az egyik legnépszerűbb szálláshely a Tatára utazók körében. Egyébként én is készítettem egy rangsort a térség legjobb szálláshelyeiről, ahol a Várárok Vendégház a második legkedveltebb szálláshely lett, ITT el tudjátok olvasni ezt a bejegyzést.

Nekem most élőben az volt a benyomásom, hogy egy családias hangulatú vendégházat alakítottak ki, többféle stílusú szobával, hangulatos teraszokkal, minőségi és változatos reggeli kínálattal, privát wellness részleggel, valamint ingyenes kerékpár bérlési lehetőséggel. Néhány fotót hoztam is Nektek mutatóba.

Ahogy bejövünk a bejáraton, innen lehet megközelíteni a szobákat:

p12.jpgKiülős terasz rész:

p13.jpgTetőtéri franciaágyas "Zöld szoba" várárokra néző kilátással:

p14.jpg"Barokk szoba" eredeti barokk bútorokkal:

p15.jpgA "Barokk szobához" tartozó fürdőszoba:

p16.jpgWellness részleg jakuzzival és szaunával:

p17.jpgReggeliző helyiség:

p18.jpgHogyha nem tömegturizmusra vágytok és már unjátok a nagyobb szállodákat, akkor szerintem szuper választás lehet a Platán Várárok Vendégház. Elhelyezkedés szempontjából tökéletes, többféle stílusú szobából választhattok, ingyen biztosítanak bringákat Tata felfedezésére, lazulásnak ott a wellness részleg, az étterem pedig fenomenális, mi kell még? ;-)

Remélem tetszett a beszámoló a Platán Restaurant & Café-ról is, és Ti is kedvet kaptatok, hogy megkóstoljátok Pesti István ételkülönlegességeit. Tényleg mindenkinek csak ajánlani tudom az éttermet, nálam abszolút hozta azt a minőséget, amire azt tudom mondani, hogy csúcsgasztronómiai élmény. További sok sikert kívánok Nekik és nagyon drukkolok a Michelin-csillaghoz!! :)

Kövessétek a Hello Duna-Gerecsét facebook-on, hogy ne maradjatok le a legfrissebb blog bejegyzésekről, a legújabb fotókról és videókról, továbbá a naprakész esemény ajánlókról!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hellodunagerecse.blog.hu/api/trackback/id/tr913889200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása