Hello Duna-Gerecse

Kóstold meg a világ kedvenc kávéit Tatabányán, a Cafe Frei-ben!

2018. március 09. 15:46 - dobrovszky.dora

cafe12.jpgAmikor megtudtam a hírt, hogy Tatabányán is nyílni fog Cafe Frei, majd kiugrottam a bőrömből! :) Nem csak azért, mert hatalmas kávé fan vagyok, de kimondottan Frei kávé rajongó is. Nagyon szeretem a kávéikat és nem csak azért mert finomak és minőségiek, hanem mert óriási a választék, szakszerűen készítik el és nem utolsó sorban szerintem ár-érték arányban sem kell csalódnunk, hiszen nem horror összegeket kérnek el a kávékért. A következőkben pedig leírom benyomásaimat az új tatabányai kávézóról.

Mielőtt még rátérnék a tatabányai kávézóra, azért egy pár mondatban szeretném Nektek bemutatni, hogy mitől is olyan különlegesek a Frei kávézók, mert, lehet hogy nem mindenki ismeri ezt a márkát.

A Cafe Frei-t két barát alapította: Frei Tamás, a tévés világutazó, aki az elmúlt 20 évben több mint száz országot látogatott meg. Rajongással szereti a kávét és a vele összefüggő világot; illetve Langár Tamás közgazdász, élelmiszeripari vállalkozó, aki több mint 20 év tapasztalattal a birtokában a hálózat működtetését üzleti oldalról segíti. Frei Tamás az elmúlt két évtizedben bejárta a világ szinte összes jelentős kávétermelő régióját. Végül a Cafe Frei vezető baristája, pörkölőmestere és a helyi termelők segítségével alakult ki az a különleges válogatás 3 kontinens közel 20 országából. A cserjétől a csészéig követve, mindig frissen pörkölve, autentikus receptek szerint elkészítve.

Úgyhogy az biztos, hogy a Frei kávéházakban egy igazán különleges utazásban lehet részed, méghozzá a kávé világába. Mindig frissen pörkölt, kézzel többször átválogatott, arabica ültetvény-kávé ritkaságokból készülnek az italok. Különböző receptek alapján több, mint 70 kávékülönlegességet kóstolhatsz meg. Az összes jelentős „kávé–konyha” megtalálható a kínálatban, kezdve az olasz és francia kávéktól, a japán és arab kávékon át, egészen az amerikai és latin kávéféleségekig.

A Cafe Frei Tatabánya a Vértes Centerben kapott helyet, ezen belül is az emeleten, az Ételudvar területén. Bevallom, amikor meghallottam, hogy itt fog megnyitni, egy kicsit idegenkedtem tőle, mert nem tudtam elképzelni hogy az Ételudvaron belül hol lenne igazán hangulatos egy Frei kávézó. Én személy szerint nem is annyira szerettem ezt a fenti részt, mivel nem vagyok egy gyorskajálda fan, illetve a fent található kínai üzletet sem szoktam látogatni. De ez most megváltozott, mert a Frei kávézó elhelyezkedése nagyon el lett találva,  kellemesen csalódtam :) így tuti gyakrabban fogok a pláza emeletére járni!

cafe2.jpgNekem a belső berendezés is abszolút hozza a Cafe Frei színvonalat, legalábbis azokhoz a Frei kávézókhoz viszonyítva, ahol eddig voltam (Budapest Allee és Budapest Nyugati-tér). Hangulatos, stílusos és nem utolsó sorban a székek is nagyon kényelmesek. Tetszett még az is, hogy az ablakhoz is lehet ülni, én legalábbis szeretem az olyan kávézókat, ahol az ablak mellett is kialakítanak ülőhelyeket. Illetve a nagy ablakok itt azért is olyan jók szerintem, mert természetes fény jön be rajtuk! Számomra legalábbis pozitívum, hogy nem egy olyan kávézóban kell üldögélni, ahol csak a pláza mesterséges fénye világítja be a helyiséget, hanem itt tényleg rengeteg napfény jön be az ablakokon keresztül. Íme néhány kép a kávézó belső teréről:

cafe3.jpg

cafe4.jpg

cafe5.jpg

cafe8.jpg

cafe9.jpg

cafe1_1.jpgA kávé kínálat önmagáért beszél, tényleg ahogy a bevezetőben is leírtam, rengeteg féle kávékülönlegességet kóstolhattok meg, olyanokat mint például Nápolyi haboskávé, Savoyai rumos-diós piskótakávé, Nicaraguai dohánykávé, Örmény narancskávé, Mississippi gesztenyekávé, Kiotói szilvás krémkávé és még folytathatnánk a sort. Ráadásul majdnem az összes fajta kávét lehet kérni koffeinmentes változatban is! Illetve ha esetleg nincs helyed leülni vagy rohansz és csak éppen beugranál egy jó kávéra, természetesen elvitelre is kérheted a kávét.cafe6.jpgUgyancsak pozitívum, hogy a kávé mellé biztosítanak vizet, ami a cukorral illetve édesítőszerrel együtt, egy külön kis asztalon található, ahonnan mindenki kiszolgálhatja magát. Bár azt hiszem, ez azért elvárható egy ilyen minőségű kávézótól :)

cafe7.jpgA meleg kávékon kívül egyébként lehet kérni jeges kávét is 11féle ízben, illetve van különböző féle forró csokoládé és karamella, továbbá 100% gyümölcstartalmú limonádék, házi jegesteák, shakek, meleg cider és puncs, valamint prémium minőségű szálas teák. És persze éhesek sem maradunk, hiszen 5 kontinens süteményeiből választhatunk, sőt még fagylaltkelyhet is kérhetünk.

A kávézónak van egy külön magazinja is, amelyben mindig van egy "Hónap kávé-kalandja" rovat, most éppen a Machu Picu kávékölteményéről olvashatunk, a "Hónap ültetvény-kávéja" rovat ezúttal a hondurasi dzsungel-kávét mutatja be, Frei Tamás pedig a perui kávékalandokba kalauzol el bennünket. Ezeken kívül pedig részletes leírást találunk a kávézó által kínált kávékülönlegességekről, így utána tudunk olvasni, hogy pontosan "mit is iszunk" és az adott nemzetre milyen kávé fogyasztási és kávé készítési szokások jellemzőek. Például tudtátok, hogy a milánói espressot az észak-olaszok úgy szeretik a legjobban, hogy citromhéjra főzik és a csésze szélét a citrom héjának külsejével végigsimítják, hogy az illóolajok a nyelvükön találkozzanak? Na ilyen és ehhez hasonló érdekességeket olvashattok a Kávélapban! :)

cafe10.jpgA személyzet nagyon fiatalos és mosolygós, a kiszolgálás is szuper, legalábbis amikor én ott voltam teljesen flottul ment minden. Tetszett a sorszámos rendszer, hiszen ez a Frei kávézó is önkiszolgáló, azaz leadod a rendelést a kasszánál, kifizeted, majd kapsz egy sorszámot, leülsz az asztalodhoz és amikor megjelenik a számod a monitoron, a pultnál átveheted a kávédat.

Egy szó mint száz, szuper, hogy végre a Duna-Gerecse térségnek is van egy Frei kávézója, jó szívvel ajánlom a helyet minden kávé rajongónak, szerintem nem fogtok csalódni! :)

KÖVESSÉTEK a Hello Duna-Gerecsét FACEBOOK-on is, hogy ne maradjatok le a legfrissebb blog bejegyzésekről, a legújabb fotókról és videókról, továbbá a naprakész esemény ajánlókról!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hellodunagerecse.blog.hu/api/trackback/id/tr4013726966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása